Hilda

Gud gör skillnad!
Hur mycket kan Gud älska dig?  Han älskar dig så otroligt fruktansvärt mycket! Det är helt otroligt. Jag skulle inte kunna leva ett liv utan Gud. Jag förstår fortfarande inte varför folk gör deras liv så svårt! Vet ni varför jag tycker dom gör deras liv såååå jobbigt? jo, för att dom inte tror på Gud. Allt jag ångrar jag har gjort, allt jag ångrar jag har sett på tv (eller något annat) det kan jag lägga i Guds händer. Såå chill!! Mitt liv blir mycket lättare! Gud är alltid där, han går vid min sida, han håller min hand, och jag behöver aldrig vara rädd. För jag veta att Gud tar hand om mig.
Varför står jag så hårt fast vid att jag är kristen? joo, såhär är det. Jag kan lita fullt ut på Gud. Det är så många gånger jag har känt Gud, att han har hjälpt mig, att han har varit där. Jag kan börja gråta av lycka, så glad är jag av att jag har Gud. Du har också Gud! Du måste bara lita på honom. Han kommer att hjälpa dig.
 
Jag känner en kille, som berättade om en sak han hade varit med om. Och jag vart helt paff. Han berättade att  han kände en tjej som kunde kommunisera med dom döda. Han frågade henne om han fick be för henne. Och det fick han. Han bad en enkel bön, " Gud, jag ber dig Herre att du gör ett slut på det där Herre. Så att det slutas upp med det där Herre" . (nu va jag inte exakt vad han sa, men han sa att han bad en enkel bön.) Ungefär ett år senare träffade han den här tjejen, och han frågade hur det hade gått. Då berättade hon att hon inte kunde kommunisrea med dom döda längre, hon sa att det var som en vägg mellan hon och dom döda. Hon berättade att hon kunde inte kommunisera med dom, men hon kunde känna att dom var där. Gud gör skillnad!