Hilda

Du måste bara tro på Honom.
Ni gör livet så svårt för er själva. Och här sitter jag och vet verkligen om att Gud kan hjälpa. Ärligt talat så sitter jag här och tänker på hur otroligt korkad ni är som är utan Gud. Medans ni är mitt i erat liv och virrar runt. Tänk inte då hur du har klarat dig så bra hittills. Gud kan hjälpa dig så otroligt mycket! Ja jag vet, jag har skrivit mycket nu om Guds hjälp, att han kan hjälpa dig osv. Men du behöver det verkligen. Vem ber du om hjälp då något svårt och hemskt händer dig elr nån du känner? Vem? vem är där för att kunna hjälpa dig att glömma just den där känslan, den där upplevelsen. Vem? Bara Gud kan få dig att må utmärkt bra. Han vill hjälpa dig.
 
Om jag kunde skulle jag spola tillbaka tiden till då Jesus var här på jorden. Jag skulle så otroligt gärna vilja uppleva den där tiden. Jag skulle strunta i om jag blev dödad för att jag tror på Gud. Det gör jag. Jag skiter fullständigt i om nån säger att jag är korkad i huvudet som tror på Gud, om nån skulle dummas med mig. Jag skulle stå för vad jag tror på. För jag vet att Gud inte sviker mig. Han vill mig allt det goda och ibland måste man dock genomlida de onda. Gud han kommer alltid stå där vid din sida. Vad som än händer. Om du skulle göra nånting riktigt dumt, nånting som du verkligen ångrar, tro inte att Gud kommer ge upp om dig. För det gör han inte. Han sviker dig aldrig. Du måste bara tro på honom. Som ett barn tror på jultomten måste du tro på Gud. Ja jag vet, de kan va svårt. Men Gud är där för att hjälpa dig.
 
Psalm 71 vers 20:
 
Svåra  öden har du låtit drabba mig,
men du skall ge mig liv på nytt
och åter dra upp mig ur djupen.
Ge mig min storhet tillbaka,
låt mig bli trygg igen.
Då skall jag prisa dig till harpa
för din trofasthet, min Gud.
Jag skall lovsjunga dig till lyra,
du Israels Helige.
När jag spelar till din ära
stiger jublet från mina läppar,
ty du har befriat mig.
Dagen lång skall jag vittna om
din trofasthet.
Men de som ville mig ont
skall drabbas av skam och smälek.