Hilda

Älska dih själv, älska Gud, älska din nästa, över allt annat.
Jahapp!! Har man jobba ganska mycket idag:) Fått frisk luft och är nå fruktansvärt tröött!! Igår var jag och Moa på US på missionskyrkan:) Det är skiitkuul!!! Kom allihopa! :D Miranda pratade mycket om hur relationer, t.ex att vi människor har mer att vara rädd om än vad vi är. Folk ligger med nån hit och dit och så mår dom inte bra. Men tanken från början då gud skapade oss var att man ska älska sin Gud överallt annat, med hela sin kraft och hela sitt förstånd, och man ska älska sin nästa som man älskar sig själv. Man ska kunna älska sig själv, älska Gud, och älska sin nästa, Över Allt Annat. Jämför inte dig själv med någon annan, vad är det bra för? Du är fin som du är, När Gud skapade dig tyckte han att just dina kurvor, dina ögon, Han tyckte att du var Perfekt precis som han skapade dig, Du ska lära dig att kunna se på dig själv genom Guds ögon. Vi fick en fin liten lapp av Miranda, som man kan påminna sig själv om VARENDA dag!!:D

Jag är fin för Du har skapat mig.
Jag är dyrbar för Du älskar mig.
Skön är jag i Dina ögon en ädelsten i Din hand.
Därför kan det kvitta om någon säger
att jag är värdelös och dum.
In i mitt hjärta viskar Du sanningen:
att jag är värd mer än guld.
Jag är Din ögonsten Din hemliga skatt.
Du är glad att jag finns till.
Jag vill tacka dig så länge jag lever
och aldrig glömma vem jag är.

Margareta Melin