Hilda

Tullindrivaren
Tullindrivaren Levi kallas
Lukasevangeliet,  kapitel 5, vers 27-32.
 
Sedan gick då Jesus därifrån och fick se en tullindrivare vid namn Levi sitta utanför tullhuset. Han sade till honom "Följ mig!" Levi lämnade allt och steg upp och följde honom. Levi gav en fest för Jesus i sitt hus, och där var en mängd tullindrivare och andra, som låg vid bords med dem. Men fariseerna och särskilt det skriftlärda bland dom blev förargade och sa till hans lärjungar:" Hur kan ni äta och dricka tillsammans med tullindrivare och syndare?" Jesus svarade:  " Det är inte det friska som behöver läkare, utan de sjuka. Jag har inte kommit för att kalla rättfärdiga till omvändelse, utan syndaren."
 
Varenda gång någon avundsjuk, rädd eller arg person försökte ifrågasätta Jesus, så kom han alltid med så otroligt kloka svar.
I de här så vill jag ta fram; Många fariseer och skriftlärda, som trodde att dom kunde bibeln bättre än Jesus, elr att dom trodde dom hade rätt, hade fel. Jesus var Guds son, och Gud satte orden i munnen på honom.
Hur kunde då Jesus äta med tullindrivare och syndare? Joo, Jesus tog hand om syndare och tullindrivare och massa andra sjuka människor. Han ville att dom skulle följa Gud. Döpa sig. Han vill att folk ska må bra.
 
Idag om man kollar på ungdomar, så är det som ett stort skämt. ALLA snackar skit om ALLA. Och om nån gör det minsta lilla fel i livet, elr tycker elr ser ut på andra sätt, så är man ofta "korkad" elr "konstig". Vilket jag tycker är VÄLDIGT konstigt. Varför lägger vi oss i andras liv? VARFÖR? Det är så konstigt, istället för att snacka skit om varandra ska vi väll ta hand om varandra, säga att i livet ingår misslyckanden och ledsamhet. Och vid dom tillfällen (och resten av livet) så vill Gud hjälpa. Han är där för att hjälpa dig. Han vill ju visa att han älskar dig så mycket att du inte akn förstå hur mycket han älskar dig.
 
Jag tänker ofta att om jag tycker något, eller har på mig någon klädsel så få folk tycka vad dom vill. Det är mitt liv, och vad som än händer älskar Gud mig, och det betyder allt.