Hilda

Håller tal om frukost
Tänk er dom här frukostarna! Jag skulle ju rulla ut nerför bron. Jag skulle inte ta mig nån vart på bena! utan jag skulle ta mig fram på magen, sidorna och ryggen. Skulle helt enkelt rullla runt som en hund. (haha) "trött" . Jag har tänkt på dedär med frukost. På morron då jag kliv upp när de är skola, så har jag ungefär en timme på mig att fixa mig. Tio minuter efter att jag klivit upp är jag inte alls hungrig. 45 minuter senare är jag så hungrig att jag skakar.
 
Då jag tillexempel har sommarlov och jobbar och kliver upp 5 i sex på morgonen, trycker jag nästan i mig gröttalriken. Jag orkar den inte. det är så jobbigt att man inte är hungrig direkt på morgonen. Vet ni varför man inte är hungrig och sen blir man superhungrig? Det är för att man har ju lega och sove i typ 9 timmar säg vi. Dom nio timmarna har kroppen "kopplats bort". Vi andas bara, drömmer, hjärtat pumpar, pulsen är låg. Allt sånt där i kroppen är lågt, försiktigt och lugnt. Men sen då man ska kast se upp från sänga så måste ju kroppen ha nått "att gå på". Annars hungra man ju ihjäl!