Hilda

Man blir lurad
En sak som jag tycker är helt sjuk, är att folk hela tiden redigerar sina bilder. Och då menar jag modeller, kändisar m.m. Det är nånting jag stör mig på. photoshop är en sak, att man t.ex fixar vit bakrund, bättre kvalla om man inte har en bra kamera. Men att man t.ex modeller blir plåtade och sen efter de skick dom in bilden i en dator och kollar på allt "negativt" om man har en liten rynka i pannan, eller ett födelsemärke så ska de bort. Varför då? Är man inte perfekt som man är? Dom modeller och kändisar (m.m.) mår dom inte dåligt. Över att först bli plåtade och sen ska dom dra in kinderna på dom, magen, benen, ögonen blir större elr mindre, ändra färg på tröjan. Det är någonting som jag tycker är helt fel. På de sättet du ser ut är perfekt. För någon vecka sen hade vi om de här på Bilden. inte har jag tänkt på att dom har fixat bilderna, det är inget man tänker på. Men då min lärare sa de vare som om en lampa tändes. modellerna på tidningarna har alltid haft "perfekt" kropp, hy, ögon. Men jag och du som läser detta har också en perfekt kropp, hy och ögon. Det är nånting alla har. På sitt sätt. Kolla riktigt noga på dom här bilderna och jämför men original och nya. tröjor har mindre veck, smalare midja, ljusare hår, "glänsigt" Ni ser nog vilken som är för och efter bild.